اندیشه ی رویت خدا یک اندیشه وارداتی
img
درباره سايت
مشاهده مطالب سايت

درباره سايت

img img img
سخن روز
بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.
‐ حضرت علی علیه‌السلام
خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان.
‐ دکتر علی شریعتی
آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
‐ مترلینگ

پيوندها، روزانه ها و ...

امکانات سايت

مطالب سايت

img img
ساعت
0

عده ای از اهل تسنن و وهابیت که معتقدند خدا با چشم سر دیده میشود در واقع در مقابل حکم عقل پاسخی ندارند. زیرا همانگونه که همه میدانیم به اتفاق و اجماع مسلمین، خدا جسم نیست بلکه خالق جسم است و دیده شدن نیاز به خصوصیاتی دارد که این خصوصیات فقط در جسم وجود دارد و در غیر از آن وجود ندارد. از جمله رنگ داشتن که عارض به جسم میگردد و اگر چیزی بی رنگ باشد قابل رویت نیست. اکنون چگونه میتوان از یک سو خدا را فاقد جسم دانست و از سوی دیگر او را قابل رویت پنداشت؟! اینها تناقضاتیست آشکار و بی جواب!

علاوه بر این اشکالات این نظریه خلاف صریح قرآن است . خداوند در سوره ی انعام آیه ی 3 میفرماید : ( لاتدرکه الابصار و هو یدرک الابصار و هو اللطیف الخبیر) یعنی : خدا را با چشمها نمیتوان دید و اوست که چشمها را میبیند و او لطیف یعنی فراتر از حس است و آگاه است. با وجود اطلاق آیه میتوان دانست که خداوند در هیچ سرایی قابل دیده شدن نیست . نه در دنیا و نه در آخرت و نه در بیداری و نه در خواب.
شکی نیست که متاسفانه اولین بار نظریه ی رویت خدا در تورات مطرح گردیده و این تفکر منحرف یهودی کم کم در میان محدثین عامه نفوذ پیدا کرده و اینگونه روایات اسرایلیات در کتب روایی اهل سنت هم وارد گردید. بنابر این این اندیشه یک نوع اندیشه ی وارداتی میباشد. و ربطی به اسلام اصیل ندارد.
اهل تحقیق به کتب عهدین مراجعه کنند و ببینند چگونه به انبیا دروغ بسته شده که آنان مدعی رویت خدا بوده اند. مثلا: در کتاب دانیال قسمت 7 آیه ی 9 میخوانیم: (می دیدم که تختهایی گذارده اند و خدای قدیم بر آن نشسته ، لباس او چون برف سفید بود و موهای او چون پشم پاکیزه بود ، تخت او شعله ای از نور بود) . از این دست کلمات در کتاب اشعیا و مزامیر داوود و ملوک اول وجود دارد. که متاسفانه صاحبان این کتابهای تحریف شده به انبیا اینگونه نسبتهای ناروا داده اند. و متاسفانه این تفکر مسموم یهود وارد اندیشه ی اهل تسنن و سلفیت گردید. 


به راستی با وجود این ادله چطور باز هم اهل تسنن معتقدند که خدا را میتوان دید؟!!! 

 

«شیخ علی زند قزوینی»

خلاصه ی درسهای پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی مطرح در رسانه ها

زمان : هر هفته از شنبه تا سه شنبه بعداز نماز مغرب و عشا

مکان : قم، خیابان ارم، کوی مسجد سلماسی، مقابل مسجد سلماسی، مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی، مدرس 10

پایگاه اطلاع رسانی:

a-zand.ir

دوستداران اهل بیت لطفا اطلاع رسانی کنند



نظرات
ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
img